090206 (Fri.)



There was a Saudi Arabia Cultural Show and Open House introducing their people and cultures. Some Saudi Arabian men sang and danced with repetitive circling and stepping on the floor. Women just sat aside quietly. Children gathered to play some board games and they sang on the stage at  the end of the show. They were really cute. Guests were treated with specil drink and traditional Saudi Arabian food. I tried on thier traditional clothes, but the color I chose made it more like a Chinese one.  XD But that was really an interesting experience. 



今天剛好有一個介紹沙烏地阿拉伯文化的活動,我們就跑去參加了,嚐了一些奇妙的飲料和食物,吃的還可接受,但有點刺鼻的茶味道很嗆,無法大口暢飲,比我喝的中藥還要苦,整個嚇到我。我們還看了一些表演,有傳統的舞蹈,但都是男生在跳,而且一直重複轉圈圈和用力踏地板,跟台灣原住民的豐年祭舞蹈有點像,有一個人很瘦腰很細屁股很翹,我看他扭動會起雞皮疙瘩。小朋友眼睛都好大顆,圍在一起玩我們看不懂的遊戲。我還借了她們女生的傳統服裝來穿,可是怎麼看起來很像清朝人。



晚上去Squirrel Hill逛了我一直很想買的UGG,這裡超多人在穿,聽說它用的毛比較好,穿起來不會腳臭,不過我很懷疑台灣的天氣適不適合?我看我回去之後要等到明年冬天才派的上用場吧,總覺得春天已經要來了!米奇帶我去吃一家台灣餐廳,可是炸甜不辣好鹹,多吃幾次就要得腎臟病了。在台灣有50嵐喝,這裡的珍奶就覺得很普通,但是對於已經忘記50嵐的味道的人,有珍奶喝已經是人間美味了。

arrow
arrow
    全站熱搜

    bluespink 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()